środa, 29 października 2008

Ranking gwiazd

Wbrew pozorom nie będę rozpisywać się o żenującym programie Polsatu. Brak komentarza jest w tym wypadku najlepszym komentarzem...
Zachęcona popularnością zestawień i list wszelkiego rodzaju postanowiłam , z czystej chęci zabawy pokusić się o stworzenie mojego własnego rankingu ulubionych bohaterów Austen. Jeśli chodzi o panie moją absolutną faworytką jest:
1. Elizabeth Bennet (Duma i uprzedzenie) : dowcipna, inteligentna i niezależna; lubię ją także za jej wady, które równoważą zalety charakteru i czynią tę postać wielowymiarową.
2. Anne Elliot ( Perswazje): najdojrzalsza spośród bohaterek Austen; zawsze budziła we mnie współczucie i sympatię,może przez kontrast z jej głupią rodziną, a może dlatego ,że Jane przedstawiła jej poczucie straty i żalu z tak przejmującą wiarygodnością.
3. Catherine Morland ( Opactwo Northanger): głupiutka i naiwna, ale z widokami na poprawę; bardzo zabawny portret nastolatki u progu XIX wieku;
4. Elinor Dashwood ( Rozważna i romantyczna): gdyby nie ona jej matka i siostra poszłyby pewnie na bruk; idealna na ciężkie czasy;

Panowie:
1. Pan Darcy (Duma i uprzedzenie): wiem, nie jestem oryginalna; nic nie poradzę,że ilekroć czytam Dumę mam przed oczami Colina Firtha; książkowy Darcy jest zresztą równie fascynujący, a trzeba pamiętać,że pozbawiono go oręża w postaci mokrej koszuli ;P
2. Henry Tilney (Opactwo Northanger): najzabawniejszy bohater Austen; duży plus za błyskotliwy umysł i odwagę w starciu z nieprzejednanym tatusiem;
3. Pan Knightley (Emma): zdecydowanie za dobry dla Emmy; wzorowy przykład wiejskiego dżentelmena
4. Kapitan Wentworth (Perswazje): egzemplarz rzadko spotykany w naturze- wierny mężczyzna ;P

Łyżka dziegciu w beczce miodu, czyli najbardziej wnerwiające postacie:
1. Lucy Steele (Rozważna i romantyczna): jedna z najbardziej fałszywych i antypatycznych postaci, jakie kiedykolwiek zrodziły się na kartach powieści
2.Marianna Dashwood (Rozważna i romantyczna): przerażające skrzyżowanie egzaltowanej nastolatki z rozhisteryzowaną egoistką
3. Edmund Bertram (Mansfield Park): jak na mój gust nieco zbyt świętoszkowaty i mało męski; z Fanny stworzą parę idealną, choć przyznaję, ze kibicowałam Crawfordowi, który ożywiłby może zahukaną pannę.
4. John Thorpe ( Opactwo Northanger): zło wcielone- nie dość, ze głupi to jeszcze złośliwy
5.Lady Bertram (Mansfield Park): narzeczona Morfeusza; jeśli akurat nie drzemie to bawi się ze swoim ukochanym pieskiem
6.Emma Woodhouse (Emma): zarozumiała snobka

Brak komentarzy: